1Ποια είναι η διαδικασία χορήγησης Κύριας Σύνταξης Γήρατος Δημοσίου Τομέα;
Η διαδικασία συνταξιοδότησης περιλαμβάνει τα εξής στάδια:
Α) Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης
Β) Επεξεργασία αιτήματος από την αρμόδια οργανική μονάδα του e-ΕΦΚΑ
Γ) Έκδοση συνταξιοδοτικής απόφασης
Δ) Καταβολή σύνταξης
Για την εμφάνιση του κειμένου πατήστε εδώ
2Είμαι Συνταξιούχος Επικουρικής Σύνταξης του ιδιωτικού τομέα. Πώς μπορώ να αλλάξω ή να διορθώσω κάποιο από τα ατομικά μου στοιχεία (Ι ΒΑΝ, Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας, Αριθμό Φορολογικού Μητρώου, ΑΜΚΑ, Διεύθυνση κατοικίας, e mail, άλλο);
Μπορείτε να υποβάλετε αίτηση στη Γενική Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (Ακαδημίας 58, ταχυδρομικός κώδικας 106 79, Αθήνα) υποβάλλοντας το σχετικό έγγραφο που πιστοποιεί την αλλαγή ή τη διόρθωση του στοιχείου που επιθυμείτε.
Όσον αφορά το τέως ΕΤΕΑΜ, μπορείτε να μεταβάλετε τα στοιχεία σας (Διεύθυνση, τηλέφωνο, e mail) ηλεκτρονικά, μέσω της εφαρμογής «Ατομικά Στοιχεία» στον ιστότοπο του e ΕΦΚΑ.
Για οποιαδήποτε αλλαγή σε άλλα στοιχεία (Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας, διόρθωση ΑΜΚΑ, Αριθμό Φορολογικού Μητρώου) παρακαλούμε απευθυνθείτε σε Τοπική Διεύθυνση.
Για την εμφάνιση του κειμένου πατήστε εδώ
3Εάν πρόκειται να υποβάλω αίτηση συνταξιοδότησης, και στην πλατφόρμα ΑΤΛΑΣ δεν εμφανίζεται όλος ο χρόνος ασφάλισής μου τι πρέπει να κάνω;
Εφόσον έχετε φυσικά παραστατικά που αποδεικνύουν χρόνο ασφάλισης ο οποίος δεν εμφανίζεται στο Σύστημα ΑΤΛΑΣ, πρέπει να καταχωρήσετε τον επιπλέον χρόνο ασφάλισης στην ηλεκτρονική αίτηση και να αποστείλετε, εντός 15 ημερών, είτε μέσω της πλατφόρμας του e ΕΦΚΑ – Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, τα αποδεικτικά παραστατικά στην αρμόδια δομή του Φορέα που έχει οριστεί στην αίτηση για έλεγχο, πιστοποίηση και ψηφιοποίηση, είτε ταχυδρομικά, είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία στη γραμματεία συντάξεων της αρμόδιας για τη σύνταξή σας υπηρεσίας.
Σημειωτέον η πλατφόρμα ΑΤΛΑΣ έχει μόνο ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν αποτελεί βεβαίωση χρόνου ασφάλισης. Μέσω του ψηφιακού δωματίου επικοινωνίας το οποίο είναι ένα εργαλείο που διατίθεται στους αιτούντες συνταξιοδότηση, μπορείτε να υποβάλετε τα αποδεικτικά για τον πρόσθετο χρόνο ασφάλισής σας χωρίς ταλαιπωρία.
Για την εμφάνιση του κειμένου πατήστε εδώ
4Εάν είμαι ασφαλισμένος και διαφωνώ με τα στοιχεία που εμφανίζονται στην πλατφόρμα ΑΤΛΑΣ τι πρέπει να κάνω;
Το Συνοπτικό-Αναλυτικό Ιστορικό Ασφάλισης παρέχει τη δυνατότητα στους ασφαλισμένους του e ΕΦΚΑ να ενημερώνονται για την ασφαλιστική τους ιστορία ανά πρώην Φορέα. Επισημαίνεται ότι απεικονίζει στοιχεία ασφάλισης που τηρούνται στα συστήματα του Φορέα σύμφωνα με την τελευταία ροή ενημέρωσης και δεν αποτελεί βεβαίωση χρόνου ασφάλισης.
Τα στοιχεία της ασφαλιστικής ιστορίας ενημερώνονται σε μηνιαία βάση με νέες εγγραφές, διαγραφές και μεταβολές. Στην περίπτωση που ο ασφαλισμένος εντοπίσει τυχόν λάθη, παραλείψεις στην ασφαλιστική του ιστορία και δεν έχει υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης, δεν απαιτείται να προβεί σε καμία ενέργεια, δεδομένου ότι η ασφαλιστική ιστορία βρίσκεται σε διαδικασία επικαιροποίησης μέσω της ψηφιοποίησης του χαρτώου αρχείου. Ο σταδιακός εμπλουτισμός της ασφαλιστικής ιστορίας θα διενεργείται με μηνιαίες ροές οι οποίες θα επικαιροποιούν διαρκώς την ασφαλιστική ιστορία.
Για την εμφάνιση του κειμένου πατήστε εδώ
5Πόσος χρόνος απαιτείται για την έκδοση συνταξιοδοτικής απόφασης;
Για αιτήσεις συνταξιοδότησης λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου (για θάνατο από πρώτη Μαρτίου του 2020 και μετά) ασφαλισμένων οι οποίοι διήνυσαν σε έναν μόνο τέως Φορέα όλο τον ασφαλιστικό τους χρόνο, η απόφαση εκδίδεται εντός 30 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, εφόσον εκδοθεί η σύνταξη με την αυτοματοποιημένη διαδικασία. Ωστόσο, οι υπάλληλοι δεν γνωρίζουν ούτε καθορίζουν τις συντάξεις που εκδίδει αυτοματοποιημένα η σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή. Αν δεν εκδοθεί αυτοματοποιημένα η σύνταξη, ο μέσος χρόνος δεν υπερβαίνει γι’ αυτήν την κατηγορία τις 60 ημέρες.
Για όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις, ο χρόνος διεκπεραίωσης των αιτήσεων καθορίζεται από τη σειρά προτεραιότητας, την πληρότητα των στοιχείων και τις απαραίτητες προσυνταξιοδοτικές διαδικασίες όπως είναι ο διαδοχικός ή παράλληλος χρόνος ασφάλισης σε περισσότερους από έναν φορέα.
Για την εμφάνιση του κειμένου πατήστε εδώ
6Δικαιούμαι προκαταβολή σύνταξης; Πότε θα μου καταβληθεί;
7Έχω καταθέσει αίτηση για σύνταξη μετά την 01/04/2022. Σε ποιες ενέργειες πρέπει να προβώ;
Σε περίπτωση που έχετε επιπλέον χρόνο από αυτόν που φαίνεται στην πλατφόρμα ΑΤΛΑΣ, πρέπει να υποβάλετε τα παραστατικά που τον τεκμηριώνουν, εντός 15 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης.
Πρέπει να καταθέσετε οποιοδήποτε άλλο στοιχείο βάσει του οποίου θα υπολογιστεί η σύνταξή σας, όπως ενδεικτικά τα στοιχεία που τεκμηριώνουν την ενεργοποίηση των διατάξεων για χορήγηση σύνταξης σε μητέρα ανηλίκου.
Η υποβολή δικαιολογητικών πραγματοποιείται κατά προτίμηση μέσω της πλατφόρμας του e ΕΦΚΑ – Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, όπου μπορείτε να επισυνάψετε και να αποστείλετε όλα τα σχετικά αρχεία ακόμα και πριν την ανάκτηση της αίτησης από την αρμόδια δομή. Ειδάλλως, ταχυδρομικά ή με αυτοπρόσωπη παρουσία στην αρμόδια Υπηρεσία.
Για την εμφάνιση του κειμένου πατήστε εδώ
8Πόσος χρόνος απαιτείται για την έκδοση απόφασης επικουρικής συνταξιοδότησης; Πώς μπορώ να ενημερωθώ για την εξέλιξη του αιτήματος;
Προϋπόθεση για την έκδοση της απόφασης για επικουρική σύνταξη είναι η έκδοση της απόφασης για κύρια σύνταξη. Οι αιτήσεις με χρόνο ασφάλισης αποκλειστικά σε ένα επικουρικό Ταμείο διεκπεραιώνονται ταχύτερα σε σχέση με αυτές που υπάρχει ασφάλιση σε δύο ή περισσότερα τέως επικουρικά ταμεία.
Όσον αφορά τους συνταξιούχους του τέως ΕΤΕΑΜ μπορούν να ενημερώνονται μέσω της ίδιας υπηρεσίας που ισχύει για τις κύριες συντάξεις.
Για την εμφάνιση του κειμένου πατήστε εδώ
9Τι είναι η Επικουρική Σύνταξη;
Είναι συμπληρωματική παροχή που καταβάλλεται μηνιαίως όπως η Κύρια Σύνταξη.
Η σύνταξη αυτή έχει επικουρικό ρόλο στο σύστημα της κοινωνικής ασφάλισης διότι επικουρεί, δηλαδή συμπληρώνει το εισόδημα των συνταξιούχων και είναι ανάλογη των εισφορών επικουρικής σύνταξης που κατέβαλαν οι ασφαλισμένοι κατά τον εργασιακό τους βίο.
Για την εμφάνιση του κειμένου πατήστε εδώ
10Ποια είναι η διαδικασία χορήγησης της Επικουρικής Σύνταξης;
Η διαδικασία χορήγησης Επικουρικής Σύνταξης περιλαμβάνει τα εξής στάδια:
Α. Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εδώ μέσω της ιστοσελίδας του e ΕΦΚΑ
Β. Δρομολόγηση στην αρμόδια Διεύθυνση e ΕΦΚΑ βάσει επιλογής Ταμείου επικουρικής ασφάλισης (του τελευταίου)
Γ. Έλεγχος προϋποθέσεων απονομής σύνταξης
Δ. Απονομή Επικουρικής Σύνταξης
Για την εμφάνιση του κειμένου πατήστε εδώ
11Πώς μπορώ να υποβάλω ηλεκτρονικά αίτηση συνταξιοδότησης;
Πλέον μπορείτε να υποβάλετε την αίτησή σας ηλεκτρονικά, από το σπίτι ή την εργασία σας, χωρίς να απαιτείται καμία μετακίνηση και αναμονή σε ουρές. Συγκεκριμένα, μέσω της Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Υποβολής Αίτησης Συνταξιοδότησης και με χρήση των προσωπικών σας κωδικών taxisnet, μπορείτε να υποβάλετε ηλεκτρονικά αιτήσεις για απονομή κύριας και επικουρικής σύνταξης γήρατος, αναπηρίας ή χηρείας.
Η ηλεκτρονική αίτηση έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι προσιτή και εύχρηστη για όλους τους ασφαλισμένους, ενώ στην ιστοσελίδα περιλαμβάνονται και οδηγίες χρήσης, που περιγράφουν αναλυτικά όλες τις κινήσεις, σε όλα τα πεδία της αίτησης. Με την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης ο χρόνος έκδοσης μιας σύνταξης μειώνεται δραστικά και ελαχιστοποιούνται οι πιθανότητες απώλειας δικαιολογητικών και πληροφοριών που είναι απαραίτητες για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απονομής.
Για την εμφάνιση του κειμένου πατήστε εδώ
12Ποια διαδικασία ακολουθείται έπειτα από την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης;
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας ηλεκτρονικής αίτησης, λαμβάνετε ενημέρωση στο e mail σας για την οριστική υποβολή του αιτήματός σας και σας αποστέλλονται ο αριθμός και η ημερομηνία πρωτοκόλλου. Στη συνέχεια, μπορείτε να ενημερώνεστε ηλεκτρονικά για την πορεία της αίτησής σας, επιλέγοντας την υπηρεσία «Παρακολούθηση Πορείας Αίτησης Συνταξιοδότησης» και χρησιμοποιώντας τους κωδικούς taxisnet.
Με την υποβολή της αίτησης ενημερώνεστε για τα δικαιολογητικά που πρέπει να κατατεθούν στην αρμόδια Υπηρεσία του Φορέα. Τα δικαιολογητικά μπορείτε να τα υποβάλλετε:
Είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία στη Γραμματεία Συντάξεων της αρμόδιας Υπηρεσίας
Είτε ταχυδρομικά
Είτε μέσω της εφαρμογής του ψηφιακού δωματίου επικοινωνίας
Εφόσον η απόφαση συνταξιοδότησης εκδοθεί, θα λάβετε σχετική ενημέρωση μέσω e mail. Με τον τρόπο αυτό η διαδικασία γίνεται ευκολότερη για τον πολίτη, ενώ μειώνεται και η πιθανότητα λαθών, γεγονός που βοηθά ώστε να επιταχυνθεί η διαχείριση της αίτησης και η έκδοση της σχετικής απόφασης.
Για την εμφάνιση του κειμένου πατήστε εδώ
13Είμαι ήδη συνταξιούχος. Ποιες υπηρεσίες μού παρέχονται ψηφιακά από τον e ΕΦΚΑ;
Η εξυπηρέτηση των συνταξιούχων αναβαθμίζεται με μια σειρά ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχει ο e ΕΦΚΑ, όπως ενδεικτικά είναι η Ηλεκτρονική Αίτηση Προκαταβολής Κύριας Σύνταξης, η δυνατότητα εκτύπωσης μηνιαίου και ετήσιου ενημερωτικού σημειώματος, η Ηλεκτρονική Υπηρεσία Πληρωμής Εξόδων Κηδείας, η χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έμμεσου μέλους, η Δήλωση Απασχόλησης Συνταξιούχων, με τη σχετική λίστα να εμπλουτίζεται συνεχώς. Στην ιστοσελίδα του e ΕΦΚΑ είναι στη διάθεσή σας όλες οι διαθέσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
Για την εμφάνιση του κειμένου πατήστε εδώ